Äggvärmare

Vad mycket man går miste om om man inte kan virka egentligen. Jag brukar lära de vänner som inte kan virka att göra det, jag vet inte om jag är bra på att lära ut det, men det är inte så svårt! Snart kommer en virk och en  stick-skola att komma ut här på bloggen, så du som inte kan virka elelr sticka, får en chans att lära dig det!
För då kommer du kunna göra såå mycket mer!
Jag brukar virka Äggvärmare, det började egentligen innan Jul, sedan har det bara fortsatt, och nu gör jag dem i alla möjliga storlekar och färger! En populär julklapp blev det  och nu är jag helt fast vid att virka dess otroligt lättvirkade värmare! Kan du virka är det bara att följa dett mönster, annars får du klicka dig in på virkskolan som snart kommer upp (så fort vi tagit passande bilder så att man verkligen förstår) , där kan vi i alla fall lova att du snabbt kommer att förstå hur du ska göra! I Äggvärmarna börjar vi virka uppifrån.
Äggvärmare
 Du behöver;
Garn (spelar ingen roll vilken kvalitet, det funkar jättebra
med restgarn!)
Virknål

Mönster;

Börja virka uppifrån, virka tre luftmaskor och slut till en ring med en smygmaska.
Virka runt, första varvet, två maskor i en. Fortsätt sedan att öka : en maska, två i nästa...Nästa varv; två tre maskor, två i nästa... osv osv... Öka annars lite fritt efter hand, det kan man styra mycket själv.
När du vet att storleken är perfekt för ett ägg, så kan du börja virka runt utan att öka. Mät gärna på ett vanligt ägg så att du vet att värmaren passar perfekt!
Sedan är det bara att avsluta (gärna med en smygmaska som sista maska så att det verkligen ska hålla) och fästa med en stoppnål.
Lycka till!




Hoppas att det här mönstret gav er något, Pysselplacet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0